chinskamedycyna.wroclaw


Idź do treści

Dania rybne

Przepisy > Niskowęglowodanowe


Dorsz pieczony z bakłażanem

Na patelni rozgrzać większą ilość oliwy z oliwek. Bakłażany pokrojone w cienkie plastry, posypane lekko solą i odstawione na chwilę do odsączenia, podsmażyć na złocisty kolor. Dodać pieprz, sól i odrobinę soku z cytryny. Nasmarować formę oliwą z oliwek. Posypać odrobiną oregano i włożyć kawałki lekko posolonego dorsza. Na wierzch ułożyć plasterki pomidorów bez skórki, posypać siekaną pietruszką i bazylią. Na plasterki pomidorów ułożyć plastry bakłażanów. Wstawić do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika i piec przez 1 godz.


Ryba duszona w warzywach

1 kg ryby (karp, łosoś, dorsz, pstrąg) pokropić sokiem z cytryny, posypać solą, kurkumą, tymiankiem, imbirem, pieprzem czarnym i kajeńskim, skropić oliwą i odstawić na 1 godz. Podsmażać na rozgrzanym oleju lub maśle klarowanym przez 3min. Przełożyć do rondla i dodać drobno posiekane: 1 selera, 1 pietruszkę, 2 marchewki, 2 cebule, mały kawałek kapusty. Doprawić imbirem i pieprzem. Dodać 1 szklanki zimnej wody, 1 łyżeczki vegetty i soli do smaku, wymieszać i dusić 15-20 min. Dodać 1 szklanki przecieru pomidorowego, szczyptę bazylii, kurkumy i tymianku. Dusić kolejne 15-20min. Można zagęścić kuzu.
*kuzu stosowany zamiast mąki do zagęszczania potraw, dostępny w sklepach ze zdrową żywnością


Powrót do treści | Wróć do menu głównego