chinskamedycyna.wroclaw


Idź do treści

Na śniadanie

Przepisy > Inne


Owsianka (lub jaglanka)

Składniki:

Baza:

  • 1 szklanka płatków owsianych lub kaszy jaglanej
  • 1 jabłko
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki startych goździków
  • woda


Do podania:
na słodko:

  • dowolne bakalie
  • masło/śmietana

na słono:

  • ser żółty
  • jajko
  • pomidory
  • cebula
  • sól
  • pieprz
  • szczypiorek, bazylia lub natka pietruszki



Wykonanie:

Płatki owsiane ( lub kaszę jaglaną) podprażyć przez chwilę na suchej patelni, mieszając drewnianą łyżką, aż płatki będą gorące. Wsypać do garnka z 3 szklankami wrzątku. Dodać starte jabłko oraz cynamon i goździki. Chwilę podgotować i wstawić do rozgrzanego do temp. 180 stopni piekarnika na 30 min. (piekarnik od razu wyłączamy).
Tak przygotowane płatki po wystudzeniu wstawić do lodówki i traktować jako bazę.
Rano przełożyć porcję do garnka, dodać odrobinę wrzątku, podgrzać, dodać bakalie i masło lub śmietanę.

Można też na słono – z tartym serem żółtym lub roztrzepanym jajkiem, z dodatkiem podduszonych pomidorów i cebulki, po doprawieniu odrobiną pieprzu . Dobrze smakuje ze szczypiorkiem, świeżą bazylią lub natką pietruszki .


Powrót do treści | Wróć do menu głównego