chinskamedycyna.wroclaw


Idź do treści

Problemy kobiece

Procedury


Infekcja pochwy


1 ml jogurtu naturalnego na noc dopochwowo - przy pomocy małej strzykawki.

Gdy występują upławy: 2 łyżki octu owocowego + 1 l przegotowanej, ciepłej wody wprowadzić przy pomocy gruszki do pochwy, potem zastosować jogurt.

Gdy nie ma efektu: 50 g jogurtu + 10 kropli olejku tymiankowego lub lawendowego; tampon zanurzamy w roztworze na 5 min; 2x dziennie umieszczamy w pochwie


Na podstwie książki Heide Fischer - "Choroby kobiece - naturalne metody terapii"



Menopauza


Przy problemach z objawami menopauzy pomagają:

  • gee(masło klarowane)
  • olej lniany tłoczony na zimno
  • fasola czarna
  • fasola kidney
  • fasolka mung i jej kiełki
  • fasolka szparagowa
  • czarny sezam
  • tofu
  • jęczmień
  • proso
  • ryż z warzywami
  • zarodki pszenne
  • ligunin (wyciąg z siemienia lnianego)
  • wodorosty(kelp, wakame)
  • mikroalgi(spirulina)
  • żel z liści aloesu (2 łyżeczki żelu w filiżance wody 3x/dzień)
  • mleczko pszczele
  • zioła: arcydziżgiel chiński, serdecznik, szafran(1/10 łyżeczki/dzień)



Należy unikać: alkoholu, tytoniu, kawy, nadmiaru mięsa, szczególnie czerwonego.
Ważne jest także, aby pamiętać o dowilżaniu organizmu przez picie w ciągu dnia małymi porcjami przegotowanej wody, kompotu lub herbat z suszonych owoców bez hibiskusa, w ilości ok. 1.5 litra. Konieczne jest także pilnowanie odpowiedniej długości snu (co najmniej 8 godzin), pamiętając o tym, by kłaść się ok.22.00, tj. przed porą maksymalnej aktywności Przemiany Drzewa, tj. pęcherzyka żółciowego i wątroby.


Opracowane na podstawie książki "Odżywianie dla zdrowia" Paul'a Pitchford'a.



Profilaktyka i zdrowe nawyki w świetle zaburzeń miesiączkowania


Podczas miesiączki unikaj:
Ciężkiej pracy fizycznej oraz intensywnych treningówpotencjalnie stresującychżania się na zimno i wilgoć (szczególnie kąpieli w basenie, jeziorze, morzu), utrzymuj nogi i stopy w cieple, w chłodnych pomieszczeniach i podczas zimnej i wietrznej pogody miej coś, aby dodatkowo się okryć, unikaj prac wymagających długotrwałego moczenia rąk w zimnej wodziedoprowadzających do zaparć

Z produktów spożywczych ogranicz:
Alkoholępokarmy, owoce oraz pożywienie surowecukieroraz pożywienie surowe

Z produktów spożywczych szczególnie uwzględnij:
Rośliny strączkowe, większość warzyw (głównie warzyw zielonych oraz żółtych, w tym marchwi) i pełnoziarniste zboża, mikroalgi, spirulinę (ze względu na dużą zawartość żelaza oraz w celu uzupełnienia cynku, magnezu, prowitaminy A i witaminy B)

Kapustę, słodką paprykę, brokuły, kiełki, pietruszkę, napar z owoców dzikiej róży (ze względu na dużą zawartość wit. C, unikaj natomiast pomidorów, owoców cytrusowych oraz większości innych owoców (powszechnie uważanych za dobre źródło tej witaminy), ze względu na ich właściwości wychładzające)

Olej z nasion wiesiołka, czarnej porzeczki i ogórecznika

Miód (dzienna dawka- 1 łyżeczka, najlepiej rozpuszczona w ciepłej wodzie lub herbacie ziołowej)

Wszelkie źródła witaminy E, takie jak: zarodki ziarna pszenicy, ryż, owies, quinoa, zewnętrzne liście kapusty, brokułów, kalafiora, kiełki, szpinak, zielone części mniszka, nać marchwi, migdały, orzechy laskowe, nasiona słonecznika,





Opracowane na podstawie książki „Odżywianie dla zdrowia” Paul’a Pitchford’a


Bolesne miesiączkowanie

Jeśli obserwujesz u siebie-
skąpą ilość purpurowej lub bladej krwi menstruacyjnej, ból, który ustępuje pod wpływem ciepła (po przyłożeniu termofora, ciepłej kąpieli), ogólne osłabienie, bladość:
Unikaj: surowych i zimnych pokarmów, ochładzających owoców (zwłaszcza cytrusów) ogrzewające pokarmy i przyprawy takie jak owies, słodki ryż, czarny pieprz, koper, kminek, bazylia, czarna fasola, masło dobrej jakości

Jeśli obserwujesz u siebie-
jasnoczerwoną lub ciemnoczerwoną krew menstruacyjną w obfitej ilości lub skąpe miesiączki z obecnością skrzepów, silne pragnienie, zaparcia, pożądanie zimna i niechęć wobec gorąca, bolesność i powiększenie piersi:
Unikaj:
czerwonego mięsa, nabiału, słodyczy szpinak, sałatę, boćwinę, kapustę włoską , jarmuż, pietruszkę, marchew, fasolkę mung, tofu, spirulinę, proso, siemię lniane



Opracowane na podstawie książki „Odżywianie dla zdrowia” Paul’a Pitchford’a



Powrót do treści | Wróć do menu głównego