chinskamedycyna.wroclaw


Idź do treści

Sosy i dodatki

Przepisy > Niskowęglowodanowe


Keczup

Na wolnym ogniu dusić do miękkości posiekane: 1 kg pomidorów bez skórek, 4 cebule i 2 czerwone papryki. Przetrzeć przez sito. Dodać po łyżce: ziela angielskiego, goździków, pieprzu, cynamonu, 1 łyżeczki musztardy, rozdrobniony ząbek czosnku, liść laurowy. Doprowadzić do wrzenia często mieszając i gotować, aż objętość zmniejszy się o połowę. Dodać szklankę octu jabłkowego i gotować na wolnym ogniu jeszcze 10 min.
Przyprawić solą i pieprzem kajeńskim.


Sos orzechowo- czosnkowy

Wymieszać : 1 szklanki mielonych orzechów włoskich, 4 roztarte ząbki czosnku, łyżkę sosu tamari i 3 łyżki oliwy. Nadaje się jako dip do przekąsek z mięsa i warzyw.


Majonez

W salaterce ubić lekko 3 żółtka z 2 łyżkami musztardy, sokiem z 1 łyżeczki cytryny i szczyptą soli. Wlewać 2 szklanki oliwy lub oleju lnianego ciągłym strumieniem, powoli, cały czas mieszając- najlepiej w mikserze.
Przed wlaniem oliwy można dodać przetarte na papkę awokado i 1 łyżeczki soku z limonki (wtedy mniej cytryny).
Można także zwiększyć ilość cytryny do 1 łyżeczki, dodać utartą skórkę z 1 cytryny i 1 szklanki świeżego koperku- po wymieszaniu z oliwą.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego